*Blog ni masih separuh siap sejak diimport dari wordpress hosting. Maaf atas kesulitan.

Sabtu, 3 Januari 2015

Kaki aku macam mana?

Dah seminggu lebih. lepas kaki aku koyak ligamen baru ni.

X ray, okay. takde patah apa. lega.

Tapi macam biasa, tak boleh jalan banyak. Kena rehat.

Ni dah surut sikit bengkak. Tapi kena guna tongkat macam biasa.

Tapak tangan pun bengkak dek dibuat topang kat tongkat tu.

Aku mula faham perasaan OKU kalau parking mereka dirembat orang normal.

Aku mula faham kalau tangga tak ada ramp untuk orang OKU berkerusi roda nak lalu.

Dan aku mula faham nikmat berkaki dua. Bila kau cuma guna sebelah kaki untuk bergerak (berjalan, naik turun tangga) kau rasa seksa dan cepat letih.

Dan yang paling penting, aku rasa berat aku eloklah dikurangkan. Letih pakai satu kaki ni!

Zarin
Kuala Lumpur

2 ulasan:

  1. Daripada:Afiq.
    Assalamualaikum Abg Zarin. Saya pelajar lepasan spm sekarang nak sambung study dkt politeknik diploma kejuruteraan elektrikal (kawalan). Saya nak tnya Abng Zarin Kalau saya tamat belajar nnti, dgn sijil diploma, gajinya berbaloi ke? and kerja sebagai

    BalasPadam
  2. waalaikumussalam afiq.

    jujurnya kalau diploma, gaji takdelah tinggi macam ijazah. 1600-1800 tu mungkinboleh dapat. dan kalau jadi technician ada lagi overtime jadi okay je. cuma kalu boleh mesti nak ada degree. sambung sampai peringkat tinggi okay?

    BalasPadam

Apa kata anda? Jom kongsi!