*Blog ni masih separuh siap sejak diimport dari wordpress hosting. Maaf atas kesulitan.

Sabtu, 13 Jun 2009

Suka kaji bintang?

Ini bermula bila saya ke Terengganu minggu lalu untuk melawat datuk saudara saya yang juga seorang ahli falak Terengganu iaitu Abdul Ghani Salleh. Beliau yang saya panggil Tok Cu terkena serangan angin ahmar di bahagian kiri badannya. Pada siapa yang menuntut di dalam bidang astronomi atau bidang falak pasti kenal akannya.


garang? taklah..
garang? taklah..

Sedikit data tentangnya boleh didapati di sini dan di sini. Sama-sama kita doakan beliau cepat sembuh.

Saya juga sempat ke Bukit Peraksi di Pasir Puteh iaitu tempat melihat anak bulan terutamanya waktu puasa atau yang paling best bila nak raya.

Ni tempat tu.. Tapi saya tak naik lah..Tinggi..Gambar ni masa nak ke Pantai Bisikan Bayu (romantik bunyinya).


Bukit Peraksi
Bukit Peraksi

Apa-apa pun, kalau minat bidang ni, tempat inilah kalian akan pergi nanti..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Apa kata anda? Jom kongsi!