*Blog ni masih separuh siap sejak diimport dari wordpress hosting. Maaf atas kesulitan.

Rabu, 1 Julai 2009

Aktiviti lepak - sekali sekala

Tadi malam Siddiq SMS aku.'

"Ko free x mlm ni? Diorg ajak mkn."

"Katne?"

"Kat Melati."

Settt..

9 malam gerak. Aku, Siddiq, Farid & Hazwan.

Aku drive sebab diorang tau parents aku tak bagi aku naik kereta member2..Kalau aku drive sendiri ok pulak. Pagi tadi diorang gi Sungai Sendat pun aku takleh ikut. Diorang fobia sebab anak kawan diorang ada yang meninggal time baya2 aku sebab eksiden. Al-Fatihah.

Kata kat Melati. Pastu tukar plan nak makan Cendol Wahab pulak. Tapi entah camana gi kat Uptown Danau Kota. Mali's Corner. Harga RM1 mahal dari harga standard. Standard la KL. Mana ada murah.

Tengah beratur amek order, ternampak figura ini di premis yang sama. Disebabkan beliau tokoh terkenal, aku ambil gambar kenangan.

Rashid Sidek dan kawannya
Rashid Sidek dan kawannya

Nasi lemak yang aku makan berharga RM5.00. Sekali dengan air teh panas kena RM 6.60. Boleh la.. Sekali sekala makan mahal.

Kemudian, ada plan baru menanti.

Durian di SS2 yang hanya bayar RM10 tapi makan puas-puas. Yang bestnya, tanpa teragak-agak aku terus setuju. Lalu Hazwan menjadi 'GPS' untuk bawa kami ke sana. Setengah jalan ke sana, aku berasa lain. Apasal aku ambik jalan nak gi PJ ni?

Rupa-rupanya SS2 yang dimaksudkan tu kat PJ. AKu ingat SS2 Wangsa Maju!

Kat sana, kami balun durian puas-puas. Cuma hampa bila perut aku dah setengah penuh akibat nasi lemak tadi. Ini semua pasal last minit punya plan.

Perut aku meragam. Jadi aku cari tandas. Ada stesen minyak kulit kerang tapi hampeh tandas dia kunci. Lalu terpandang Balai Polis Sea Park, Farid dan aku pun tak teragak-agak ke 'bank' di sana. Banduan di dalam lokap bosan sangat agaknya. Menyanyi lagu yang tanpa irama.

Kuning, pekat, manis dan berlemak!
Kuning, pekat, manis dan berlemak!

Disebabkan perut meragam, aku menyerah awal. Tak terdaya dihabiskan durian itu. Yang 3 orang lagi tu still standing.

11.45, kami pulang. Jam 12, sampai KL. 15 minit bawak, sakit perut punya pasal. Sampai di rumah, aku muntah. Cheiss! Keluar balik durian & nasi lemak tadi. Rugi RM 16.60 aku.

p/s: Masa nak hantar Hazwan ke rumah, terlihat konco-konco lelaki bawak besi dan tanpa baju meluru ke arah satu kawasan. Gaduh kot?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Apa kata anda? Jom kongsi!