*Blog ni masih separuh siap sejak diimport dari wordpress hosting. Maaf atas kesulitan.

Khamis, 2 Julai 2009

Aku harus berubah!

Sebulan lebih berlalu, kini tiba masa untukku melanjutkan pelajaran.

Hidup senang? Itu yang ku mahu. Course aku susah? Takkan ada senang kalau tak susah.

Ramai mahu senang tanpa bersusah-susah. Dulu aku juga begitu. Proses membetulkan arah pemikiran itu cukup sukar bagiku.

Apa yang ku tahu, hidup ini biar berkat, rezeki halal, tanpa diragui. Percaya kataku, kau juga begitu bukan?

Cuba untuk menukar apa yang sudah menjadi kebiasaan, cukup menyeksakan. Ini dinamakan buang tebiat. Taklah, kidding.

Kau selalu bangun awal. Dan kau kerja siang selama 3 tahun misalnya. Shif diwujudkan dan kau ditukarkan ke shif malam. Bagaimana mahu biasakan? Ia pasti mengambil masa.

Begitu juga aku. Alam pelajar yang aku lalui, segala kesibukan itu membuatkan aku biasa berjaga malam. Dan aku susah mahu lena malam biarpun hujan mencurah-curah. Menghabiskan kerja dalam suasana tenang. Tanpa gangguan. Siang, aku jadi kelawar atau burung hantu. Dapat ku bayangkan 3-4 tahun lagi, andai ini yang aku teruskan, aku akan menghadapi masalah besar.

Sleep disorder. Minta dijauhkan dariku.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Apa kata anda? Jom kongsi!