*Blog ni masih separuh siap sejak diimport dari wordpress hosting. Maaf atas kesulitan.

Selasa, 7 Julai 2009

Tukar atau tidak...

Minggu ni aku teruskan sesi pembelajaran aku di peringkat ijazah sarjana muda bagi kejuruteraan elektrik.

masalahnya bermula.

Aku telah memohon unuk menukar program kepada kejuruteraan elektronik. untuk pengetahuan, elektrik dan elektronik adalah cabang yang berbeza biarpun mereka ni ibarat adik beradik.

Kalau aku ambik elektrik. major (pengkhususan) aku adalah kejuruteraan kuasa (power engineering). bagi aku ini adalah satu peluang baik. Di mana ada bangunan di situ orang perlukan jurutera kuasa. Yang bestnya, mereka boleh join orang Civil engineering untuk rekabentuk sesebuah bangunan.

manakala kalau aku ambik elektronik, aku boleh 'jump' ke bidang elektronik pure, intrumentasi, elektronik komputer atau elektronik komunikasi. Aku boleh kata elektronik bersangkut paut dengan teknologi moden bagi memudahkan keje manusia yang semakin malas ni. kalau aku genius. banyak benda yang aku boleh cipta, dan apa lagi, jual la! baru leh kaya..

Siapa boleh tolong aku buat keputusan?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Apa kata anda? Jom kongsi!