*Blog ni masih separuh siap sejak diimport dari wordpress hosting. Maaf atas kesulitan.

Khamis, 12 Februari 2009

Kerja?

Kini adalah masa bagiku untuk berehat sehari dari segala kesibukan selama bergelar pelajar. Namun hakikatnya kehidupan pelajar tidak akan pernah 'relax' dan santai. Ada saja kerja yang mesti dilakukan.

Bagi manusia nokturnal seperti aku ni, (nokturnal - siang tidur malam jaga), hal-hal macam ni akan jadi sesuatu yang sangat meletihkan. Kenapa? Sebab aku perlu selesaikan semuanya di waktu siang sedangkan itu waktu aku tidur. Atas sebab itu, aku sering terlepas kelas pagi. Selalunya aku akan tidur sekejap lepas subuh. (Sekejap = 3-4 jam (mungkin) itu pasallah selalu terlepas!).

Sudah berulang kali aku ditegur oleh bapaku yang cukup tegas soal tidur yang berkualiti dan bangun pagi, tapi aku ni dah sebati dengan kehidupan sebegini. (Maaf banyak Abah!). Nampaknya aku betul-betul perlu tukar 180 darjah rutin tidur aku ni. Kalau tidak, kerja apakah yang sesuai untuk orang macam aku ni?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Apa kata anda? Jom kongsi!