*Blog ni masih separuh siap sejak diimport dari wordpress hosting. Maaf atas kesulitan.

Rabu, 20 Mei 2009

Saya betul-betul buntu kali ini. Di dalam kelas, saya tidak dapat menangkap apa-apa pun yang patut difahami. Serius, saya mempunyai banyak masalah. Terutamanya dalam memahami semula apa yang telah dipelajari dahulu.

Sejujurnya untuk subjek Local Area Network dahulu, saya sendiri tidak memahami 100% apa yang perlu dipelajari. Lagipun syllabus itu terlalu panjang, sehinggakan kami tidak sempat belajar configuration menggunakan simulation. Saya lebih menumpukan kepada soalan yang perlu dijawab. Namun itu cerita lain. Subjek itu mempunyai jangka masa satu semester atau 4 bulan untuk dipelajari.

Tapi kali ini saya betul-betul sesak. Dalam dua minggu, segalanya perlu dihabiskan, termasuklah simulation configuration yang tak sempat dulu. Memang masalah bagi saya. Walaupun anda seorang genius sekalipun, kalau bukan bidang anda, pasti anda akan tergagau juga sekejap.

Doakan saya untuk menghadapi peperiksaan - antara yang paling gila pernah saya duduki. Pen pun tak dibenarkan dibawa ke dalam bilik peperiksaan. Apatah lagi kalkulator.

Yang paling best, pengiraan binary, decimal dan hexadecimal perlu dikira menggunakan otak sahaja. Betul-betul kalkulator manusia.

Siapalah yang mencipta semua benda-benda ni. Saya tak faham apa pun.

p/s: Pada peperiksaan itu, tiada sorang pun yang lulus.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Apa kata anda? Jom kongsi!