*Blog ni masih separuh siap sejak diimport dari wordpress hosting. Maaf atas kesulitan.

Ahad, 4 Julai 2010

Hati hati dengan eskalator – terutama jika anda buas

Pernah bayangkan kaki anda jadi macam ni?

Ini bukan bekas gigitan anjing, singa, jerung, harimau mahupun dinosaur. Tapi ini adalah mangsa eskalator.

Perkara di atas terjadi pada aku sewaktu aku ke sebuah kedai di Jalan Tunku Abdul Rahman siang tadi.

Tengok gambar jelah ye, baru senang faham.

Aku turun melalui eskalator, sebelum sandalku tersangkut sesuatu. Sedar-sedar saja dah jadi macam ni.

Itu sandal sebelah lagi yang masih elok. Perhatikan sandal aku ada lebihan ruang di bahagian jari – ini yang menyelamatkan kaki aku.

Kalau korang perasan, kat sini alas hitam pada hujung eskalator tu dah tercabut pada tempat sandal aku termasuk dalam tu.

Pihak berkenaan kelam kabut membetulkan keadaan – lebih-lebih lagi bila aku bawa keluar kamera. tau pun takut kalau aku saman dia dengan bukti cukup..

Serta merta dia minta kami sekeluarga duduk di kerusi yang sediakan. Psiko pandai. kami pun pandai juga psiko dia balik dengan tak mahu duduk. Saja nak tengok apa tindakan dia…Panik juga tu..

Sebenarnya pakai sandai ni merbahaya. Perhatikan tumit aku ada satu tali lagi kan? tali ni akan menyukarkan kita nak tanggalkan sandal tu dalam sekelip mata. Dalam kes aku, aku bertuah kerana sandal aku tu aku beli saiz besar sikit. Mujur longgar, jadi tadi ada ruang untuk lepaskan kaki..

Eskalator normal – perhatikan alas hitam itu tidak rongak seperti yang mula-mula tadi. jadi tak ada gap untuk selipar tersepit celah-celah tu.

Sandal aku baru berjaya dikeluarkan.

terbelah sandal aku. Kalaulah kaki aku yang termasuk…….

ini dia eskalator rongak tadi.

Sandal yang keras bukan main pun boleh jadi macam ni. Sandal ni aku beli dengan harga RM35 setelah potongan harga dari RM50. Aku jaga bukan main sandal ni…..Sebabnya untuk dapat sesuatu yang mahal bukannya mudah walaupun semua orang kata family aku kaya....Dibeli dalam 5 bulan lalu. Siddiq pun ada sepasang yang sama tapi kami bukan kekasih.

Gambaran sandal yang lebih jelas. Eiiii mujur bukan kaki.

Lagi satu.

penyelia bertugas ganti sandal aku tu dengan selipar ni – harganya RM 20 kot tak silap (paling mahal kat situ). Nak mintak yang sama tapi tak jul kat kedai dia. Tak padan dengan apa yang aku rugi.

Mujur jadi pada aku. Kalau terjadi pada keluargaku yang lain, atau si dia ke, macamana?

Fikir-fikir semula, selipar aku dia boleh la ganti walaupun murah, kalau kaki aku yang kena, boleh ke dia ganti?

p/s: tu baru Allah tarik selipar, belum tarik kaki lagi……

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Apa kata anda? Jom kongsi!