*Blog ni masih separuh siap sejak diimport dari wordpress hosting. Maaf atas kesulitan.

Khamis, 19 Mac 2009

3 minggu yang menyeksakan

Entri kali ini akan aku buat dalam bentuk point saja. 3 minggu yang akan datang termasuk minggu ini adalah minggu kritikal buatku.

1. Report bisnes ikan pelik belut yang dahulunya aku pernah cerita, Jumaat ini kena hantar.

2. Report Final Project aku, jugak Jumaat ni kena hantar.

3. Aku mempunyai kuiz paper electronics, Jumaat ni juga.

4. Aku juga ada test LAN (Local Area Network) JUMAAT juga, tapi pada waktu malam.

5. Dan aku juga mempunyai kuiz dan test untuk subjek microprocessor. Lama-lama aku yang kena proses jadi micro.

6. Dan untuk penghabisan minggu ini pada Sabtu, Program Pembangunan dan Kepimpinan Pelajar yang aku harus hadiri – ianya adalah salah satu dari program Biro Tatanegara. Terbang $$$$$$ tuisyen aku akibat aku terpaksa batalkan kelas kerana program ini.

Minggu depan

1. Ahad – Aku kembali mengajar.

2. Isnin – Presentation bisnes belut tadi. Seronok. Slide show pun aku belum buat, dan paling best, aku adalah pelajar Kejuruteraan, tapi di UiTM setiap pelajar diwajibkan mengambil mata pelajaran business management selama dua semester. Universiti lain baru nak buat, (kalau ada). Semuanya dalam Bahasa Inggeris. Oleh kerana aku adalah General Manager, I have to practice!

3. Isnin malam – Test Digital Electronics. Aku tak study apa lagi.

4. Khamis malam – Aku ditugaskan jadi emcee (MC atau pengacara) bagi program di UiTM Penang ni. Majlis itu akan dihadiri oleh ADUN Seberang Jaya – Datuk Arif Shah Omar Shah. Bagaimanapun masih dalam perbincangan.

Minggu depan-depan (minggu lusa – aku tak tahu nak terang macam mana) atau minggu ketiga

1. Presentation Final Year Project. Kali ni best, aku harap aku boleh bercakap dengan lancar. Dan mendapat markah yang banyak!

Itu sahaja. Kalau jadi Final Year Student, memang sibuk terutama akhir-akhir sem ni. Awal-awal sem taknak kacau pulak? Jadi mungkin aku akan sunyi-sepi sehingga kerja aku dibereskan...

Aku berharap supaya urusan aku dipermudahkan…..

p/s: “If wishes were horse, beggars would ride”

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Apa kata anda? Jom kongsi!